Ga direct naar: Zoeken | Hoofdmenu | Snelkoppelingen
U bevindt zich hier: Home › Ik ben huurder › Huur betalen
U kunt uw huur het beste betalen met een automatische incasso op de eerste dag van elke maand. Met een automatische incasso machtigt u ons om elke maand uw huur automatisch van uw rekening af te schrijven.
Voordelen automatische incasso
Zowel voor u als voor ons heeft automatisch betalen grote voordelen:
- U hoeft niet meer te bedenken of u heeft betaald.
- Wijzigingen in de huur(toeslag) worden automatisch voor u doorgevoerd.
- Als u gaat verhuizen, stopt de betaling vanzelf.
Onvoldoende geld op uw rekening?
Als er onvoldoende geld op uw rekening staat, moet u zo snel mogelijk zelf alsnog de achterstallige huur overmaken. U kunt de achterstallige huur overmaken naar: de Woningstichting, rekeningnummer NL79BNGH0285046624.
Nieuwe huurder?
Bent u een nieuwe huurder, dan betaalt u automatisch met een automatische incasso op de 1e van elke maand. Dit regelen we bij het ondertekenen van de huurovereenkomst.
Uw huurprijs kan om verschillende redenen zijn aangepast. Bijvoorbeeld de jaarlijkse huurverhoging, aanpassing van het voorschot stook- en servicekosten, een wijziging in de huurtoeslag of een huurverhoging als gevolg van een aangebrachte voorziening.
Is dit bij u niet van toepassing? Neemt u dan hierover contact met ons op via info.financiën@dewoningstichting.nl. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.
Nee.
Wij maken alleen een uitzondering voor huurders die een uitkering via de gemeente Wageningen ontvangen. Zij mogen de huur de 15e van hun rekening af laten schrijven. Zij moeten wel kunnen aantonen dat zij een uitkering van de gemeente Wageningen ontvangen.
Wellicht heeft u de bank opdracht gegeven uw huur via periodieke overschrijving te betalen maar heeft u de nieuwe huurprijs nog niet doorgegeven aan de bank. U kunt dit eenvoudig regelen met een automatische incasso.
Als u ons machtigt om maandelijks de huur af te schrijven, passen wij de nieuwe huurprijs automatisch voor u aan. Vul hier het formulier in.
Meestal is de oorzaak dat de bank de automatische incasso heeft teruggestort. De reden kan zijn dat u onvoldoende geld op uw rekening heeft staan. Is dit bij u niet het geval, neem dan contact op met uw bank.
Wij verwerken wijzigingen en nieuwe machtigingen voor de 20ste van de maand. Als wij uw machtigingskaart later ontvangen, gaat de automatische incasso een maand later in.
Als u problemen heeft met de huurbetaling, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail info.financien@dewoningstichting.nl of via ons gratis telefoonnummer 0800-0317.
We kijken dan samen met u naar de mogelijkheden.
Een betalingsregeling kan alleen in uitzonderlijke gevallen worden afgesloten. U wordt gevraagd om papieren aan te leveren waaruit blijkt dat u de huur niet in één keer kunt betalen.
Via info@dewoningstichting.nl kunt een huurspecificatie opvragen. Op deze specificatie vindt u de bedragen van netto (kale) huur en de eventuele servicekosten. In verband met de jaarlijkse huuraanpassing ontvangt u in de laatste week van april een specificatie van ons met daarin uw huidige huur en de nieuwe huur per 1 juli.
Als uw huurprijs wijzigt, moeten wij deze wijziging voor de 20ste van de maand verwerken om de automatische betalingen juist uit te voeren. Als een wijziging na de 20ste wordt ingevoerd, vindt u eenmalig een tussentijdse aanpassing in de linkerkolom. Dit bedrag wordt niet automatisch afgeschreven. U ontvangt een acceptgirokaart voor de betaling van dit bedrag.