Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
Juli 2024
monique govers

Monique Govers nieuwe interim-Directeur/Bestuurder

Op 1 juli 2024 is Monique Govers als interim Directeur/Bestuurder bij de Woningstichting gestart. Zij volgt tijdelijk Annelies Barnard op die aan de slag is gegaan bij woningcorporatie Ieder1. Klik op Lees verder voor meer info.

Afrekening stook en servicekosten voor 1 juli op de mat

Dit jaar is het gelukt om de afrekening stook- en servicekosten 2023 voor 1 juli naar al onze huurders te sturen. We hebben 2850 servicekosten afrekeningen verstuurd, waarvan 1470 naar huurders met blokverwarming. Een groot deel van deze huurders krijgt geld terug dankzij de subsidieregeling Tijdelijke Tegemoetkoming Blokaansluiting van de overheid. Deze regeling is ingesteld om de kosten voor bewoners te verlagen en bij te dragen aan betaalbaar wonen in onze woningen. Gezien de complexiteit van het afrekenen en de afhankelijkheid van verschillende partijen zoals ista, zijn we blij dat we voor de afgesproken termijn konden afrekenen. De komende periode gaan we de voorschotbedragen aanpassen op basis van de afrekeningen. U krijgt van ons bericht wanneer uw voorschotbedrag wordt aangepast. De nieuwe voorschotten gaan in vanaf 1 september.

Leden Participatiecommissie

Participatiecommissie zoekt versterking

Bent u die betrokken huurder, die het belangrijk vindt dat huurders mee kunnen denken en praten bij keuzes die de Woningstichting maakt? Dan is de Participatiecommissie (PC) op zoek naar u. Sluit u aan bij de Participatiecommissie! Stuur uw motivatie vóór eind juli naar nvds@dewoningstichting.nl. Meer weten? Klik op Lees verder.

Nieuwe fase in de renovatie historische woningen Julianastraat

Nieuwe fase renovatie Julianastraat

Na zorgvuldige overwegingen is de beslissing gevallen: de Woningstichting gaat verder met het maken van plannen voor het renoveren van de ruim 100 jaar oude woningen in de Julianastraat. Klik op Lees verder voor meer info.

Jaarverslag 2023

In dit jaarverslag leest u wat wij met elkaar bereikten op het gebied van meer mensen een thuis, betaalbaar wonen in een fijne buurt, kwaliteit en verduurzaming, professionele organisatie en dienstverlening, slimmer samen werken en zorg en welzijn als gezamenlijke opgave. In 2023 hielpen we meer huurders dan ooit met het verlagen van hun energierekening, verduurzaamden we bijna 400 woningen naar energielabel A en leverden we 36 nieuwbouw woningen aan de Rooseveltweg en Westerhofseweg. Met ons doorstroomprogramma konden we 70 huishoudens een nieuw thuis geven. En na een zorgvuldig traject besloten we in de Benedenbuurt mee te doen aan het warmtenet. Dit is slechts een kleine greep van alles wat we vorig jaar deden. Wilt u meer weten lees dan vooral ons jaarverslag 2023 via Lees verder.

zomer

Fijne zomervakantie

De zomervakantie is weer begonnen. Thuis of op vakantie? Wij wensen iedereen een hele fijne en zonnige tijd.