Kunt u deze nieuwsbrief niet lezen klik dan hier

logo de Woningstichting
Oktober 2024
Sjoerd Quint directeur-bestuurder bij de Woningstichting

Nieuwe directeur-bestuurder Sjoerd Quint

15 november 2024 begint Sjoerd Quint als onze nieuwe directeur-bestuurder. Hij brengt veel bestuurlijke kennis en ervaring mee op het gebied van volkshuisvesting en vastgoed. Meer weten? Klik op Lees verder.

Bewoners Olympiaplein verhogen hun wooncomfort met behulp van energiebesparende maatregelen

De heer Takes en mevrouw Van Raath wonen al zes jaar met veel plezier in hun comfortabele appartement aan het Olympiaplein. Onlangs hebben zij een waardevolle stap gezet richting een gezondere en energiezuinigere woning. Dit deden zij samen met hun woonconsulent Katherina en energiecoach Leo van de Woningstichting. Door het plaatsen van een luchtontvochtiger en HR++ glas merkten de bewoners verbetering in hun gezondheid en woongenot. Ook daalde hun energiekosten, omdat er minder gestookt hoefde te worden. De heer Takes en mevrouw Van Raath raden andere bewoners aan om contact op te nemen met de energiecoach voor advies. Wilt u ook besparen op uw energiekosten en uw wooncomfort verbeteren? Kom dan naar het inloopspreekuur vanaf maandag 21 oktober 2024 van 15.00 tot 16.00 uur op het kantoor aan het Olympiaplein 26. Klik op Lees verder voor het hele artikel.

We zoeken enthousiaste kritische meedenkers!

Wij vinden het belangrijk om in gesprek te zijn met onze huurders. U bent immers de ervaringsdeskundige als het gaat over het huren van een woning, de dienstverlening die daarbij hoort en de woonomgeving waarin u woont. Misschien heeft u al eerder gelezen over de werkgroepen met huurders waarin we zaken bespreken die voor u belangrijk zijn. Voor de werkgroepen Beschikbaarheid, Afval en Wonen en Zorg zoeken we nog enthousiaste meedenkers. Meer weten? Klik op Lees verder voor meer info over de werkgroepen. U kunt ook contact opnemen met onze participatieadviseur via; nvds@dewoningstichting.nl.

Brandveilig wonen: samen houden we vluchtwegen vrij van brandbare spullen

Brandveiligheid is belangrijk voor een veilig thuis. Daar horen ook veilige vluchtwegen bij, die niet geblokkeerd zijn. De afgelopen tijd hebben we hier veel aandacht aan besteed. Zo bezochten we alle flats samen met de brandweer en gaven we voorlichting om bewoners bewust te maken van brandveilige situaties. Onze woonconsulenten en buurtbeheerders liepen alle vluchtroutes na op brandveiligheid. Er was veel persoonlijk contact met bewoners voor toelichting. We zijn trots op het resultaat, 95 procent van de galerijen en portieken zijn hierdoor brandveilig. Heeft u leuke ideeën om de algemene ruimte op een brandveilige manier op te fleuren? Bespreek dit dan met uw buurtbeheerder of woonconsulent. Klik op Lees verder voor meer info over brandveilig wonen, wat wel en niet kan en de folder

Onderhoud op verschillende plekken in Wageningen

In verschillende buurten voeren we onderhoudswerkzaamheden uit. Dit doen we om het wooncomfort en de kwaliteit te verbeteren. Zo zijn we bezig met het vervangen van dakramen bij 83 woningen in verschillende straten zoals de Jagerskamp en de Floralaan. Daarnaast waren 6 liften toch echt wel toe aan een onderhoud. Denk aan het vervangen van de deuren, verlichting en liftcabine. Bij 9 andere liften lieten we kleinere werkzaamheden uitvoeren om deze weer tiptop te laten werken. Zo zorgen we voor een veilige en fijne woonomgeving.

Leden Participatiecommissie

Participatiecommissie zoekt versterking

Bent u die betrokken huurder, die het belangrijk vindt dat huurders mee kunnen denken en praten bij keuzes die de Woningstichting maakt? Dan is de Participatiecommissie (PC) op zoek naar u. Sluit u aan bij de Participatiecommissie! Stuur uw motivatie naar nvds@dewoningstichting.nl. Meer weten? Klik op Lees verder.