Sjoerd Quint wordt de nieuwe directeur-bestuurder van de Woningstichting

U bevindt zich hier: HomeOver onsNieuws2024 Sjoerd Quint wordt de nieuwe directeur-bestuurder van de Woningstichting

Sjoerd Quint wordt de nieuwe directeur-bestuurder van de Woningstichting

10 september 2024

Per 15 november 2024 begint Sjoerd Quint als nieuwe directeur-bestuurder van de Woningstichting in Wageningen. Hij volgt Monique Govers op, die 1 juli 2024 startte als interim directeur-bestuurder na het vertrek van Annelies Barnard.

sjoerd quint directeur-bestuurder bij de Woningstichting

De afgelopen maanden was de Raad van Commissarissen samen met het managementteam, de ondernemingsraad en een afvaardiging van de Participatiecommissie op zoek naar een nieuwe directeur-bestuurder. Na een zorgvuldige werving- en selectieprocedure en een positief oordeel van de Autoriteit woningcorporaties, zijn wij blij dat we Sjoerd Quint mogen verwelkomen als onze nieuwe directeur-bestuurder.

Sjoerd Quint brengt veel bestuurlijke kennis en ervaring mee op het gebied van volkshuisvesting en vastgoed. Op dit moment is hij ruim 7 jaar directeur-bestuurder bij woningcorporatie Openbaar Belang in Zwolle. Daarvoor was hij onder andere adjunct-directeur bij deltaWonen en directeur Ontwikkeling & Beheer bij Dudok Wonen. Sjoerd brengt ook ervaring buiten de woningcorporatiesector mee.

Sjoerd Quint: “Zorgen voor zo veel mogelijk betaalbare huizen in Wageningen en dat huurders kunnen wonen in een fijne buurt. De komende jaren zet ik mij samen met de collega’s van de Woningstichting hier graag voor in, waarbij we het belang voor de huidige en toekomstige huurders voorop stellen”.

Sander Gerritsen, de voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Woningstichting over de komst van Sjoerd Quint: “Met Sjoerd halen we veel kennis en ervaring in huis. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Sjoerd het goede werk van zijn voorgangers op zijn eigen manier gaat voortzetten en kijken uit naar onze samenwerking”.

Namens de Raad van Commissarissen,

Sander Gerritsen Voorzitter